Witajcie nam Państwo, goście nasi mili, nasze występy zaczynamy w tej chwili. Jeśli nie dość ładnie wszystko nam się złoży, wybaczcie bośmy dzieci, a nie aktorzy.
W zerówce witamy was przyjaciół znajdziecie w nas mamo, tato, śmiej się, śmiej! Bo w naszej szkole jest O.K!
Tak jest skonstruowany świat I nic już nie poradzisz na to, Że to, co dobre kończy się właśnie się skończyło lato!
„KOŃCZY SIĘ LATO”- taniec z piosenką.
Kończy się lato raz, dwa, trzy dojrzewa jarzębina kolczasty kasztan śmieje się rok szkolny się zaczyna
Skończyły się wakacje do zerówki wracać czas, będziemy znów wspominać morze i szumiący las.
Czekają już zeszyty kredki, rysunkowy blok. Będziemy się uczyli zawsze pilnie, cały rok.
Wiersz
Żegnajcie letnie wakacje To koniec leniuchowania, Czas zabrać się do roboty I do rannego wstawania,
Z tym wstawaniem trudna sprawa, Ciężko dźwigać oczy śpiące, Gdy za oknem chłód poranny, Łóżko fajne jest, gorące.
Ale sześciolatek, to nie maluch, nie grymasi, tylko wstaje, bo w zerówce każde dziecko, jak najlepszy przykład daje.
„PRZEDSZKOLE DRUGI DOM”- piosenka
Gdy dzień wstaje i wita świat, ranną porą wstaję i ja. Mama pomaga ubierać się, do zerówki prowadzi mnie.
Ref. Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem, a po spacerze w sali wesoło bawię się. Kolegów dobrych mam, nigdy nie jestem sam, zerówka drugim domem jest!
Czasem rano trudno mi wstać. Chciałoby się leżeć i spać, lecz na mnie auto czeka i miś. W co będziemy bawić się dziś?
Zamiast mamy Panią tu mam, bardzo dużo wierszyków znam. Śpiewam i tańczę, wesoło mi, i tak płyną w zerówce dni.
„Jeszcze troszeczkę lata”
Jeszcze troszeczkę lata i już - troszeczkę jesieni. Jeszcze zielenią się liście, lecz kilka się już czerwieni
Pożegnaliśmy bociany i w lesie coraz ciszej. Tylko leszczyna szeleści, bo do niej rudy gość przyszedł
Dojrzały sady, a pola w skibach zaoranej ziemi. Jeszcze troszeczkę lata na powitanie jesieni
„Rozmowa Lata z Jesienią”
LATO: Jestem Lato, ktoś bardzo wesoły, uwalniam wszystkie dzieciaki od szkoły. Zabieram je w las i nad morze, nad piękne jeziora rozwożę. Słoneczko daje wam Lato, kochają mnie dzieci za to!
JESIEŃ: Teraz ja- Jesień przychodzę rozsypuję liście po drodze, owoce zbieram, warzywa kolorami drzewa przykrywam. idź już sobie, zostaw nas LATO, Plaża, morze, nie czas teraz na to!
ŚPIEWAJĄ: Żegnaj lato na rok, Stoi jesień za mgłą, Czekamy wszyscy tu, Pamiętaj nas i wracaj znów.
„Jesienne liście"
Kończy się lato w przepych bogate I zmienia, zmienia piękną swą szatę. Drzewa po świeżej, bujnej zieleni Wdziewają złote barwy jesieni.
A te radosne barwy jesienne Jakże są cudne, chociaż odmienne. Złoto, brąz, mosiądz, oliwa Tworzą rozkoszne dla oczu dziwa.
„Gdzie jesteś jesieni?”
Gdzie jesteś jesieni? Tu jestem. W suchych liściach lecących z szelestem, w barwnych liściach, czerwonych i złotych, co na ziemi się kładą pokotem.
Z dębu strząsam dojrzałe żołędzie, babim latem przystrajam gałęzie, ptakom wskażę bezpieczne dróg szlaki, jeża do snu utulę pod krzakiem. Mgły wieczorem nad wodą rozłożę i przed zimą odejdą za morze.
„Jesień”
Idzie, idzie pani Jesień różne dary w koszu niesie, ma tam liście, piękne, nowe, bardzo barwne, kolorowe.
I kasztany i żołędzie, rozsypuje wszędzie, wszędzie. I też niesie jarzębinę na korale dla dziewczynek !
Wszystko piękne jest jak nowe i czerwone i brązowe, no i żółte oczywiście i jest wszędzie uroczyście !
Nauczycielka: Przekonaliśmy się ,że bardzo chcecie zostać uczniami. Potraficie pięknie śpiewać i recytować. Czas na pasowanie .
Dzieci recytują wiersz E. Drzał: M jak mama piękne D jak dym umyka F jak fiołek pachnie nam O jak osa bzyka. Jeden słoń jest, dwa niedźwiedzie cztery małe koty czego tutaj jest najwięcej - dowiemy się o tym. Chcemy być uczniami przez „U” wielkie, największe . Już koniec z psotami , zapraszamy Naukę do naszej grupy!
„NASZA PANI” –piosenka
Przyszły sześciolatki z rana bawią się klockami chcą policzyć wszystkie naraz nie potrafią sami
Proszę pani, proszę pani jak to zrobić mam? Nasza pani, nasza pani wszystko powie nam !
Mam w piórniku dwa ołówki pięknie zaostrzone wezmę zeszyt i w linijce narysuję domek.
Ku zaskoczeniu zebranych na salę wbiega Zły Duszek : - O nie! Nie pozwalam! Nikt mnie nie zaprosił na tak wielką uroczystość! Czary , mary wielka bania, już nie będzie pasowania! Będziecie się tylko bawić i leniuchować jak ja ! - i wybiega z sali .
Zapada chwila konsternacji, po której na scenę wkracza Dobra Wróżka;
- Jestem Nauka, wróżka mądra i roztropna. Pomogę wam. Moja różdżka może pomóc zdjąć czar Złego Duszka, ale tylko wtedy, gdy przejdziecie ze mną przez cztery Krainy. Bądźcie dobrej myśli, bo zło zawsze przegrywa w walce z dobrem. Zapraszam was do KRAINY SYLAB I GŁOSEK. (dzieci odgadują nazwy obrazków, dzielą je na sylaby i na głoski. Po wykonaniu zadania otrzymują od Dobrej Wróżki naklejki - znak przejścia pierwszej Krainy) -Kolej na KRAINĘ LICZBY. Czeka was tu niespodzianka. Zobaczcie, co się mieści w tajemniczych koszyczkach. (dzieci odszukują koszyki, wypełnione figurami geometrycznymi. Chłopcy dostają za zadanie posegregować figur w następujący sposób: osobno trójkąty i osobno figury żółte, natomiast dziewczynki prostokąty i figury małe. Dzieci przeliczają elementy zbiorów i podają ich liczbę. Za wykonane zadanie otrzymują nagrodę - znak przejścia drugiej Krainy) - Jestem z was dumna! Poprzednie zadanie wykonaliście bezbłędnie. A oto KRAINA MĄDROŚCI i księga zagadek. Pomoże wam pokonać trudy podróży przez trzecią Krainę. Czy znacie odpowiedzi na te zagadki? 1. W pudełeczku mieszkają kolorowe siostry kolorowe kreski znaczą dziobem ostrym. (kredki)
2. W środku ma powietrze nie ma żadnej dziury gdy nią rzucisz o ziemię to skacze do góry. (piłka)
3. Choć nie ma zamka ani kluczyka, często otwierasz ją i zamykasz. W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści, wierszyków, bajek i opowieści. (książka)
4. Może być mała albo duża, czasami szklane oczka zmruża. Zawsze jest miła, uśmiechnięta, dlatego lubią ją dziewczęta. (lalka) (dzieci odgadują zagadki, otrzymują naklejki - klucze do następnej Krainy)
- Jesteście coraz bliżsi zrzucenia czaru. Witam was w KRAINIE ZASAD. Odgadnijcie co jest prawdą - jak należy postępować, a co jest nieprawdą - jakich postępków trzeba unikać. (wróżka czyta Zasady, umieszczone na paskach kartonu, przypinając je pod dyktando dzieci w określonych miejscach tablicy: „tak”, „nie”) · W szkole trzeba głośno krzyczeć. · Rzucamy papierki na trawę. · Łamiemy gałęzie drzew i krzewów. · Dbamy o ład i porządek w sali. · Bawimy się zgodnie. · Przewracamy kolegów. · Oszczędzamy wodę. Na zakończenie Dobra Wróżka odczarowuje zaklęcie:
- Swoją mądrością i staraniem zasłużyliście na to, by zdjąć czar Złego Duszka. Staraliście się zawzięcie, aby zrzucić to zaklęcie. Hokus - pokus, chora muszka i już nie ma czaru Duszka! Byliście dzielni i odważni.
Młodsi starszacy, starsi uczniowie! Niech w naszej szkole, każdy się dowie, Że nikt z nas nie jest już przedszkolakiem, Raczej w zerówce uczniem, straszakiem.!
Każdy z nas to uczeń – chwat, Mamy prawie siedem lat, Chcesz być z nami, to się śmiej, Ta zerówka jest OK!
„MOJA KLASA”- piosenka
Kiedy w ławce siedzę sobie, myśli chodzą mi po głowie, co też dziś się jeszcze zdarzy, o czym Asia teraz marzy. Czy ktoś komuś da kuksańca, Kiedy będzie turniej tańca. Przecież są dzieciaki takie, które tańczą z wielkim smakiem.
Ref. Moja klasa O „B” zawsze wszystko dobrze wie. Choć na lekcjach ciągle gada, ktoś z krzesełka czasem spada, to wspaniałe są dzieciaki, roześmiane ich buziaki. Jak tu na nas gniewać się, że my bawić chcemy się.
Trzeba ciągle ruszać głową, te zadania z niewiadoma. Ile pracy trzeba wkładać, by angielskim biegle władać. Język polski tez rzecz święta ileż trzeba zapamiętać i powtarza wszystko wkoło, a nam ciągle jest wesoło.
Ref. Moja klasa O „C”....
Rzeczowniki, czasowniki tu pisownia, tam wymowa. Odjąć, dodać, zbiory grafy, że też nas nie bili głowa. Ileż taki mały człowiek Może zmieścić w jednej głowie. Jak ty można dziwić się, że my bawić chcemy się.
Ref. Moja klasa „B” i „C”....
Wiersz
Pana dyrektora tu zapraszamy! Dla pana specjalne zadanie mamy, Chcemy poprosić o pasowanie, Każdy z nas uczniem niechaj zostanie.
Głos zabiera pan dyrektor.
Sześciolatki składają przyrzeczenie:
Dzień to ważny jest szalenie – dziś składamy przyrzeczenie. Każdy chłopak i dziewczyna wystrojeni jak marzenie. Posłuchajcie wszyscy goście, jak my, sześciolatki, tak radośnie i szczerze przyrzekamy być uczniami - prymusami.
Wręczenie dyplomów przez p. dyrektora.
Opracowały i wdrożyły do realizacji: mgr Maria Oniszczuk mgr Marzena Żybura Szkoła Podstawowa Nr 3 we Włodawie
|